Інформація для батьків
Чи талановита ваша дитина?
Цей тест проводиться з дітьми 7—13 років.
Слід лише відповісти «так» або
«ні» на наступні запитання.
Кожне «так» дає один бал.
1. Чи трапляється дитині знаходити незвичайне застосування якогось предмета?
2. Чи змінює вона свої схильності?
3. Чи любить малювати абстрактні картинки?
4. Чи любить малювати неіснуючі предмети?
5. Чи любить фантастичні історії?
6. Чи складає розповіді або вірші?
7. Чи любить вирізати вигадливі фігури з паперу?
8. Чи зробила коли-небудь те, чого не знала, або те, чого не існує?
9. Чи виникає в неї бажання щось переробити на свій смак?
10. Чи боїться темряви?
11. Чи винайшла коли-небудь нове слово?
12. Чи вважала це слово зрозумілим без роз'яснень?
13. Чи пробувала переставляти меблі за власним смаком?
14. Чи був удалим цей задум? 15. Чи використовувала коли-небудь якусь річ не за її призначенням?
16. Коли ваша дитина була маленькою, чи відгадувала вона призначення різних предметів?
17. Чи покладається у виборі одягу на ваш смак?
18. Чи є в неї свій внутрішній світ, недосяжний для оточуючих?
19. Чи шукає пояснення тому, чого ще не розуміє?
20. Чи часто просить пояснити незрозумілі явища?
21. Чи любить читати книжки без ілюстрацій?
22. Чи винаходить власні ігри або розваги?
23. Чи пам'ятає та розповідає свої сни або пережиті враження?
Від 20 до23 балів. Ваша дитина дуже кмітлива, має власні думки з того чи іншого приводу, їй варто допомагати у цьому.
Від 15 до 19 балів. Ваша дитина не завжди виявляє свої здібності. Вона спритна і кмітлива, лише коли чим-небудь зацікавлена.
Від 9 до 14 балів. У
дитини спостерігається кмітливість, достатня для багатьох галузей
знань, де власний погляд на речі не обов'язковий. Однак для занять
творчою діяльністю її бракує.
Від 4 до 8 балів. Ваша дитина виявляє творче мислення лише при досягненні важливої для неї мети. Вона більш схильна до практичної діяльності.
Менше 4 балів. Дитині не вистачає винахідливості, але вона може досягти успіху як добрий виконавець, навіть у складних професіях.
Не розчаровуйтесь, якщо результати тестування не відповідають вашим очікуванням, адже дитина змінюється, у неї ще все попереду. Зверніть увагу на наступні рекомендації психологів щодо розвитку творчих можливостей вашої дитини:
- Визнавайте раніше невизнані або невикористані можливості дитини.
- Підтримуйте бажання дитини працювати самостійно.
- Не втручайтеся в процес творчої діяльності сина або дочки.
- Давайте дитині свободу вибору галузі й методів досягнення мети
Як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей
Батькам у відносинах із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?
Правило 1.Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дити навчилася сьогоднідобре, ми примушуємо її – вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5.Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7.Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінкиїї роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10.Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїхнавчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.